logo300

Szkolenia dla Klientów Biznesowych i Indywidualnych

ikona1Praca przyszłości - Tajemniczy Klient

marketingM

Nowy zawód - tajemniczy klient to praca przyszłościowa, ze względu na rosnące zainteresowanie tą metodą badawczą ze względu na jej niezaprzeczalną skuteczność. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu osoba pracująca w tym charakterze BEZWZGLĘDNIE DEMASKUJE SŁABOŚCI SYSTEMÓW SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTÓW. W dzisiejszej dobie – rosnących oczekiwań co do PRAWDZIWEJ, PROFESJONALNEJ OBSŁUGI – nie chodzi o to by wiedzę o obsłudze przekazać ale o to by ją skutecznie wdrożyć. W związku z tym na jej wykorzystanie decyduje się coraz więcej firm: przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej, banki, firmy branży gastronomicznej, usługi hotelowe, urzędy miast i gmin, Szkoły Wyższe. Praca tajemniczego klienta polega na praktycznym quasi-rzeczywistym skorzystaniu z usług placówek wskazanych przez pracodawcę. Tajemniczy klient w sposób jak najbardziej uprawdopodobniony korzysta z możliwie szerokiej gamy opcji danej placówki tak, jakby czynił to typowy a nawet nieco wymagający klient.

Istota badania polega na tak skrupulatnym wcieleniu się w rolę klienta, z jednoczesnym zachowaniu anonimowości by żaden z pracowników sprawdzanej firmy nie zorientował się, że placówka poddawana jest kontroli.

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Charakterystyka rynku – jako powód wprowadzenia tajemniczego klienta jako narzędzia stymulacji poziomu obsługi
  2. Oczekiwania co do profilu osoby mającej pracować jako tajemniczy klient
    • Wizerunek zewnętrzny odpowiadający branży
    • Charakterystyka – zbiór zachowań typowych dla nieco trudniejszego, bardziej wymagającego klienta
    • Co podkreślać w składanych przez siebie dokumentach o pracę w charakterze tajemniczego klienta
  3. Talenty preferowane dla osoby pełniącą rolę tajemniczego klienta
    • Aktorstwo, kreatywność
    • empatia, spostrzegawczość
    • umiejętności manipulacji, asertywność, nastawienie na cele
    • umiejętności analizy i syntezy zjawisk
    • umiejętność formułowania klarownych wniosków
  4. Sposoby weryfikacji oczekiwań wobec kandydatów na tajemniczego klienta
    • Znajomość kandydata – przesiew formalny listów motywacyjnych
    • Rozmowa kwalifikacyjna
    • Testy, kwestionariusze do badania potencjalnych kompetencji
    • Role – play ( odgrywanie scenek) oraz subiektywna ocena egzaminatora
    • Assessment center
    • próby w terenie
  5. Przygotowanie do roli
    • Ogólne i szczegółowe informacje o:
      • Produktach
      • Placówce, pracownikach, klientach, kooperantach
      • Problemach – nieprawidłowościach najczęściej występujących lub tych zachowaniach, które wpływają na negatywną ocenę pracy
    • Sposobach zachowań
      • Prawidłowych
      • Idealnych
      • Korygujących tj takich, które służą naprawie wizerunku firmy w sytuacji niezadowolenia klienta ( kryzys w obsłudze)
  6. Praca nad scenariuszem roli
    • Określone miejsce, czas, osoby do których ma się skierować mystery shopper
    • Produkty – jakie ma nabyć ( sprawdzić) tajemniczy klient
    • Sposób kupna a w szczególności realizacji zapłaty za zakupione produkty
    • Czas ( czasy) trwania poszczególnych badań ( etapów badania)
    • Przykładowe pytania zadawane w placówce przez Mystery Shoppera
    • Oczekiwane odpowiedzi na zadawane pytania w placówce przez Mystery Shoppera
    • Uzgodnienie użycia dodatkowych narzędzi sprzedażowo - zakupowych ( np. gazetki firmowej, katalogu itp.)
    • Wygląd i zachowanie – odpowiadające profilowi klienta zalecanemu przez zleceniodawcę
    • Sposób finalizacji transakcji – np. wpłata zaliczki, przedpłata w gotówce, zapłata kartą, faktura na przelew, paragon fiskalny, jakie dane do faktury
    • Jak się zachować by nie wzbudzić podejrzeń personelu co do teatralności ( braku 100%) autentyczności mystery shoppera?
  7. Oczekiwane wyniki
    • Na czym tajemniczy klient powinien skoncentrować uwagę?
    • W jaki sposób rejestrować obserwacje w trakcie badania?
      • Notes
      • Dyktafon
      • Kamera
      • Aparat foto
    • Jak opracowywać wyniki
      • Selekcja informacji
        1. Kryterium istotności
        2. Klaryfikacja – odrzucenie redundancji
        3. Analiza
        4. synteza
      • Napisanie raportu z badania
        1. Formularz
        2. Raport opisowy – wizualizacja, tabele, wykresy, zdjęcia
        3. Sprawozdanie ustne ( rozmowa bezpośrednia i telefoniczna)
      • Sprawdzenie raportu
  8. Prezentacja wyników zlecającemu badanie
    • Mailowo
    • osobiście
  9. Sposoby znajdowania potencjalnych klientów do badania:
    • Zleceniodawcy jawni ( ogłaszający się)
    • Zleceniodawcy nie ujawniający się – formy aktywności osobistej mystery shoppera

    Regulamin

Zapisz się na szkolenie

Jeżeli chcesz zapisać się na szkolenie uzupełnij ten formularz. W celu potwierdzenia zgłoszenia kontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe.
Proszę uzupełnij wszystkie wymagane pola
Zatwierdzając ten formularz akceptujesz regulamin szkoleń. Prosimy o zapoznanie się z nim.
captcha
Przeładuj